بلاگ

سفارش سنگ دهبید ممتاز

2Q==
61 / 100

سفارش سنگ دهبید ممتاز

از اولین معادنی که در دهبید مورد بهره برداری قرار گرفت، مرمریت دهبید اصلی است. سنگ های استخراجی از این معدن زمینه ای یکدست و پاک تر از دیگر سنگ های معادن اطرافش دارد و آن را با نام های مرمریت کمیته و چامرغی نیز می شناسند .مرمریت چامرغی به واسطه ظاهر زیبا و کیفیت بی نظیر( ساب پذیری بسیار ، استحکام و مقاومت سایشی بالا و جذب آب کم) ؛ از جایگاه ویژه ای در داخل و خارج از کشور برخوردار است.

ایران کشوری غنی از ذخایر سنگی است که بیشترین سهم آن نیز متعلق به معادن مرمریت است. برخی از این معادن به واسطه کیفیت و ظاهری زیبا از تقاضای بسیار زیادی برخوردارند. که از جمله ی آن ها می توان به سنگ های مرمریت دهبید واقع درصفاشهر استان فارس اشاره کرد. این منطقه که به عنوان بام فارس شناخته می شود، جزء پنجمین شهرهای مرتفع کشور است و آب و هوایی سرد و خشک دارد.صفاشهر که از دو منطقه دهبید و خرمی تشکیل شده است، درفاصله ۱۷۵ کیلومتری شمال شیراز و۳۰۰ کیلومتری اصفهان قرار دارد. معادن واقع در این مناطق به طور زنجیروار و در فاصله چند کیلومتری از هم قرار گرفته اند.

سنگ دهبید استان فارس

سنگ های مرمریت دهبید که می توان به آن ها اشاره کرد عباتند از:

  • مرمریت دهبید زارع
  • مرمریت دهبید شایان
  • مرمریت دهبید آرین
  • مرمریت دهبید حسن آباد
  • مرمریت دهبید انگورک
  • مرمریت دهبید احرار
  • مرمریت سومر

is dehbid marble the best floor stone

Types of Dehbid stone and its role in construction

سنگ مرمریت دهبید اصلی یکی از زیباترین مرمریت های کرمی است که از نظر طرح و نقش حرف اول را درمیان سایر مرمریت های دهبید می زند. این سنگ سورت زیادی دارد و از نظر میزان رگه در رده دوم قرار می گیرد. میزان جذب آب و لک پذیری مرمریت بسیار کم است و بهترین امتیاز را نسبت به سایر مرمریت های دهبید ازآن خود کرده است. از دیگر ویژگی های این سنگ می توان به جنس استخوانی، تراکم بسیار، جذابیت ظاهری و مقاومت بالا اشاره کرد. از نظر قیمت سنگ مرمریت دهبید چامرغی از همه بیشتر است.

سنگ های مرمریت به دلیل ساختاری که دارند، به طور معمول جاذب آب هستند. اما اگر بخواهیم برایشان استثنا قائل شویم، می توان به سنگ های دهبید بالاخص دهبید چامرغی اشاره کرد که کمترین میزان جذب آب را دارد. به همین خاطر می توان با خیال راحت از آن برای سنگ کف قسمت های مرطوب هم استفاده کرد.

قیمت سنگ دهبید

در کارخانجات سنگبری نوع مواد مصرفی  دستگاه هایی که برش ، ساب و … را انجام می دهند در فرآوری محصولی باکیفیت نقش بسزایی ایفا می کنند. به طورمثال سنگ اسلب بر درمقایسه با قله بر، به دلیل دقت در ابعاد و تمیزی برش موجب افزایش قیمت سنگ می شود.
سنگی که از دل کوه جدا می شود، اگر از سلامت خوبی برخوردار باشد، کوپ های قواره بزرگی می دهد که از آن ها سنگ هایی با ابعاد بزرگتر حاصل می شود و همانطور که می دانید هرچه ابعاد و ضخامت سنگ بیشتر باشد، قیمت سنگ هم بیشتر خواهد بود. گونیا بودن و لب پر نبودن سنگ از دیگر موارد هستند که به هنگام نصب سنگ اهمیت خود را به نمایش می گذارند.

Dehbid Marble Tiles Wide

این پست چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *